Fiberföreningen har inte möjlighet att förmedla support mellan leverantörer och dig som slutkund.
Varje leverantör ansvarar för support på sin tjänst. Det finns alltså ingen gemensam support för alla tjänster på fiberuppkopplingen. Föreningen är enbart nätägare, inte driftansvarig för de tjänster som förmedlas via vårt nät.
Sedan juni-2020 har Riksnet blivit en del av Telia och deras bredbandstjänster sköts av Halebop. För information och felanmälan se Halebops supportsidor: https://www.halebop.se/kontakta-oss
Sappa sköter support och felanmälan för TV-boxen och de kanaler som ingår i föreningspaketen, även om du valt Viasat-paketet.
Telefon: 0774-444744, websida: http://sappa.se
Sappas driftstatus finns på denna länk: https://sappa.se/kundservice/driftinformation
Aktuella störningar och planerade jobb hos vår kommunikationsoperatör Zitius finns på denna länk: https://zmarket.se/privat/driftinformation
Om du själv beställer tjänster från Zmarket så är det den leverantör du väljer som du ska vända dig till vid support och felanmälan.
Fiberföreningen besvarar enbart fakturafrågor gällande föreningspaketen och serviceavgiften, eller frågor om nya anslutningar.
Enklast kontaktar du föreningen via kontaktformuläret.